Ezekben napokban 17 sajtóorgánum 19 képviselője ismerkedik Gyulával. A study touron lévő újságírók három napot töltenek a Dél-Alföld turisztikai központjában, ennyi idő alatt a kötetlen programok mellett megismerkednek a fürdőváros legérdekesebb látnivalóival, így az Almásy kastéllyal is.
Idén nagy romániai kampányt indított a gyulai turisztikai kft. Ennek részeként óriásplakátokkal, online megjelenéssekkel népszerűsítik a fürdővárost a határon túli területeken. A kampány egyik eleme, hogy újságírókat hívtak Gyulára, akik az itt átélt élményeket az általuk képviselt újság, rádió vagy televízió közvetítésével juttatják el az ottani magyarokhoz.
Gyulát ugyan döntően a belföldről érkező vendégek látogatják, az elmúlt években azonban dinamikusan bővült a külföldi turisták száma is. A cél az, hogy minél többen jöjjenek a határon túlról is, a legkézenfekvőbbnek pedig az látszik, hogy a szomszédos országból csábítsunk át vendégeket.