Az eddigi tapasztalatok szerint a félsorompóval és fénysorompóval együtt ellátott vasúti átjárók a legbiztonságosabbak.
{vsig}galeria/1109kozlekedes{/vsig}
Ezekben az átjárókban történik a legkevesebb baleset, ezért a jövőben ezeket preferálják a szakemberek felújítás vagy új átjáró kialakítása esetén. Többek között ez is kiderült a közlekedési felügyelőség szerdai sajtótájékoztatóján.
Erdős Norbert kormánymegbízott rámutatott, hazánkban 2009-hez képest tavaly közel tíz százalékkal csökkent a balesetek száma, de minden segítséget meg kívánnak adni a megyei közlekedés felügyeletnek, hogy ez a tendencia tovább javuljon a jövőben. Dobókői György, a közlekedési felügyelőség vezetője egy most befejeződött felülvizsgálat kapcsán elmondta, a megyében közel háromszáz vasúti átjárót vizsgáltak meg, és bár voltak kisebb hibák, olyan esetben nem kellett intézkedniük, ami azonnali orvoslást igényelt volna.
Részletek a videóban.