Nem kis feladatra vállalkozott a világ számos pontján bemutatkozó Sarkadi Bence, aki Re-Hamlet címmel a várszínház Shakespeare Fesztiváljának első színpadi produkcióját vitte színre a kamarateremben.
{vsig}galeria/babszinhaz{/vsig}
A produkció bábszínház, de felnőtteknek szól. Az egyszemélyes előadás ugyan szöveg nélkül fut, de a nem kifejezetten bánszínházi anyagot az amúgy a drámaíróval foglalkozó doktorjelölt nagy átéléssel mutatta be. Sarkadi Bence témaválasztása nem volt véletlen, kutatási és oktatási területe az angol reneszánsz színház, valamint Shakespeare darabjainak bábszínpadi adaptációi.
Sarkadi Bence marionett művész és Szigeti Balázs rendező a látszat ellenére nem bánnak tiszteletlenül a világirodalom leghíresebb drámájával. Mint mondják, épp a mű iránti tisztelet és annak mélyreható ismerete az, amely megadja az alapot egy ilyen rendhagyó adaptáció létrehozására.
A bábszínház, különösen pedig a marionett műfaja nem bír el hosszú drámai szövegeket, de kevés olyan médium van, amely alkalmasabb lenne a verbális költészet képekre és szimbólumokra való lefordítására.
Az előadás feltevése és egyben végkövetkeztetése, hogy Shakespeare művészete jócskán túlmutat a szavak szintjén, a bábszínház pedig képes újraértelmezni és felerősíteni a drámai tartalmat.