Megszólít a Katedrális
Sok szempontból egyedi, a személyességet előtérbe helyező, mediterrán-magyaros konyhát vivő étterem nyílt március 15-én a szegedi dóm látogatóközpontja szomszédságában, a tér felőli oldalon. A templomtól és a látogatóközponttól elkülönülő térben működő Katedrális ugyan nem a menüztetést tartja fő profiljának, de egyfajta közfeladatot is ellát: főznek az egyházmegyei hivatal dolgozóira és a szeminárium növendékeire.
Jó mediterrán ízvilág magyaros beütésekkel – ez volt az alapkoncepció, melynek mentén az üzemeltető, Dallos Ferenc a befogadó helyszínhez méltó étterem kialakításába fogott. Szavaiból azonnal kiderül, hogy az ételek sokszínűsége és minősége a Katedrálisban nem kérdés, hanem alapvető elvárást jelent:
– Könnyű, mediterrán különlegességek mellett a hagyományos, hazai ízek kedvelőit sem hagyjuk választás nélkül. Magyaros kínálatunkat folyamatosan frissítjük, újítjuk. Minden nap zarándokmenüvel várjuk a déli, kora délutáni időszak vendégeit. Fontos szerepet kapott szolgáltatásaink között a közétkeztetés biztosítása is, ami a püspökség és a papi szeminárium hallgatóinak ellátását jelenti.
Az üzemeltető álláspontja szerint azonban az éttermet befogadó közeg és a vendégek kiszolgálása az, ami a Katedrális Étterem és Kávézó megkülönböztethetőségét megteremti:
– A helyszín már eleve sok mindent meghatároz, adottságaival karaktert ad az étteremnek. Én ugyanakkor a vendég irányába megnyilvánuló személyességet tartom számunkra a legfontosabbnak. Alapelvünk vendégeink magas színvonalú kiszolgálása.
Ebből következik, hogy éttermünk kiemelten család- és gyermekbarát! A gyermekek részére külön étlappal készültünk, és odafigyelünk arra, hogy legyen gyereksarok, pelenkázó, vagyis a családok érezzék magukat otthon. De az sem gond, ha a vendég kutyával jön, esetleg otthon felejtette az olvasószemüvegét, vagy megfájdult a feje, és fájdalomcsillapítóra van szüksége.
Dallos Ferenc nem titkolta, hogy a sikeres működés egyik titka a csapatmunka. Vezetői filozófiája, hogy a csapat első embereként ne főnökként, hanem vezetőként tekintsenek rá a kollégák: együtt dolgoznak, a felmerülő problémákat megbeszélik, a kihívásokra csapatként reagálnak. A munkatársakat rendszeresen tréningezik, és a felszolgálóknak külön magyarázó leírást adnak az étlapról. Mint mondta, csiszolnivaló persze még akad, ugyanakkor a Katedrális máris rácáfolt az előzetes sajtóhíresztelésekre:
– Azt ma már mindenki láthatja, hogy a Katedrális nem luxusétterem. Az viszont természetes számunkra, hogy a helyet megpróbáljuk a megfelelő minőségi tartalommal megtölteni, és hogy szeretnénk kihozni belőle a maximumot. Ezen dolgozunk. Májusban megnyitjuk a teraszt a Dömötör-torony árnyékában, és folyamatosan figyeljük a vendégek igényeit. Hiszünk benne, hogy a Katedrális sikerre van ítélve.