2022. december 4., vasárnap
FONTOS

Megfelelő táplálkozással elkerülhetők a krónikus betegségek

A magas rosttartalmú ételeknek különösen nagy jelentőségük van 60 év felett, hiszen a rostok segítik az optimális emésztést, csökkentik a koleszterin-lerakódást, a vércukorszintet pedig egyenletes szinten tartják.

Az egészséges életmód azonban jelentősen összefügg a mozgással is, hiszen a megfelelő táplálkozás és a testmozgás kölcsönhatásában érhető el a kiegyensúlyozott lelki és testi egészség – hívta fel a figyelmet Beke Szilvia az Évgyűrűk műsorban.

Ahhoz, hogy egészségesen táplálkozzunk, nem szükséges radikális változásokat bevezetni étrendünkben, és a finom ételeket sem kell elhagyjuk, csupán mértéket kell szabni. A megfelelő folyadékbevitelre különösen fontos odafigyelni idősebb korban. Naponta minimum 2 liter folyadék szükséges, emellett gyümölcslevesek vagy gyümölcsteák fogyasztásával lehet emelni a bevitt mennyiséget.

Az időseket sújtó betegségek bekövetkeztének a kockázatát csökkenteni a megfelelő táplálkozással. Évgyűrűk című műsorunkban nézőink választ kapnak arra is, hogy melyek a kerülendő ételek, amelyek hozzájárulnak az érelmeszesedés, a csontritkulás vagy a magas vérnyomás kialakulásához.

Nézze meg ezt is:

Kedvenc könyvem: A Szent Johanna gimi

Leiner Laura sokak által ismert és kedvelt kötetét Adamcsák Luca ajánlja.