2024. április 25., csütörtök
FONTOS

Napi egy mese nagy fejlődést idézhet elő a gyermekeknél

Óvodapedagógusok és kisiskolás tanítók részvételével tartottak pénteken szakmai műhelymunkát a beszédértés fejlesztéséről. A Pedagógiai Szakszolgálat gyulai eseményén szó volt arról, hogy 15-20 százalékot tesz ki a tanulási problémával küzdő gyermekek aránya, de többen vannak azok a szakemberek is, akik velük foglalkoznak.

Az ép beszéd kialakulását segíteni kell, márcsak azért is, mert a megértés egyre inkább a vizualitás irányába tolódott el.

A beszédértés, beszédészlelés problémái sokáig rejtve maradhatnak, ezért fontos már óvodás korban odafigyelni a gyerekekre. Problémát jelezhet, ha a gyermek nem szeret mesét hallgatni, vagy nem tudja azt röviden visszamondani, ha nyelvtanilag nem helyesen állítja össze a mondatokat, esetleg hangokat cserél fel a szavakban.

Az eseményen az akusztikus észlelés fejlesztéséről is szó esett. Elhangzott, azok a gyerekek, akiknek minden nap olvasnak mesét, akár egy-két évvel is megelőzik a többieket a nyelvi, szociális, pszichikai fejlődésben.

A rendezvényen bemutatták a Szóképtár kiadványt, mely segít abban, hogy felkeltse a gyermekek kedvét a beszéd iránt.

Nézze meg ezt is:

Hat nap alatt ezerötszáz látogató a gyulai kiállítóhelyeken

  Legényest is láthatott a közönség a Viharsarok Táncszínház kedd délutáni előadásán, a fellépő táncosokat …