Az eseményen az érintett térség országgyűlési képviselői és kormánymegbízottai is beszédet mondtak. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei Boldog István többek között arról beszélt, hogy ez a beruházás jelentős, pozitív hatással lesz az itt élők életére. Herczeg Tamás megvalósult álomnak nevezte a projektet, Dankó Béla pedig emlékeztetett, a kulcsfontosságú tiszaugi hidat az első Orbán-kormánynak köszönhetően korszerűsítették, ennek a programnak az előkészítését pedig a Domokos László vezette megyei önkormányzat kezdte el.
Berkó Attila, Jász-Nagykun Szolnok megye kormánymegbízottja arra hívta fel a figyelmet, hogy az M3-as megépítése a Felső-Jászságban robbanásszerű fejlődést hozott, ez várhat az M44-es által érintett területekre is. Takács Árpád hangsúlyozta, Békés megye immár végérvényesen bekapcsolódhat az ország vérkeringésébe.
A Kondoros és Tiszakürt közötti, 62 kilométeres szakasz elkészültével 25 perccel hamarabb lehet Békéscsabáról Budapestre érni – mondta Nagy Róbert Attila. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt vezérigazgatója azt mondta, 2021-re fejeződhet be a Kondoros és Békéscsaba közötti, 18 kilométer megépítése, és ugyanebben az évben várható a Tiszakürt és Lakitelek közötti 10 kilométer fejlesztése is. Jelenleg a közbeszerzési eljárás folyik a Lakitelek és Szentkirály közötti 5 kilométerrel kapcsolatban, itt jövőre kezdődhet meg a kivitelezés. A Szentkirály és a majdani M8-as közötti utat jó esetben 2022-ben építhetik meg.