Az új turbo körforgalom építéséről tartottak sajtótájékoztatót tavaly novemberben, az eseményen az hangzott el, hogy legkésőbb 2021 januárjában befejeződik az M44-es Kondoros-Békéscsaba 17,6 kilométeres szakaszának megépítése.
Kovács József szerint a jövő januári határidő akár már idén őszre módosulhat. A Békés megyei 3. számú választókerület országgyűlési képviselője elmondta, 2020-ban jelentős előrelépés várható a szintén kétszer két sávosra tervezett M47-es ügyében is. Mint ismert, jelenleg több nyomvonal változat létezik, Kovács József többedmagával a legkeletibb verzió mellett foglalt állást. A döntés várhatóan még idén megszületik.
A képviselő elmondta, a választókerületben nagy hangsúlyt fektetnek a külterületi utak korszerűsítésére. Ezek között van az Újszalontára vezető út és a Bélmegyer és Mezőberény közötti út egy szakasza.
Kijavítják a kritikus részeket Doboz és Sarkad között, előrelépés várható Vésztő és Szeghalom térségében, illetve nagy erőket mozgósítanak a Gyula és Sarkad közötti út felújítására.
A belterületi szakaszokkal kapcsolatban Kovács József elmondta, márciusban megkezdődhet a korszerűsítés Méhkerék belterületén, és nagy jelentőséggel bír Gyulán a Tiborc utca felújítása. A térség infrastrukturális adottságain javít a körösnagyharsányi csapadékvíz-elvezető rendszer korszerűsítése, illetve további kerékpárutak építése Okány és Kötegyán térségében.