2021. január 20., szerda
FONTOS

Új szabályokat vezettek be a társasházak működését illetően

A koronavírus első hulláma során bevezetett vészhelyzeti időszak alatt hozott rendeletek a társasházak működési szabályait is nagyban befolyásolták.

Ehhez hasonlóan egy kormányrendelet értelmében a jelenlegi veszélyhelyzet alatt a társasház nem tarthat közgyűlést, nem menthető fel, illetve nem szüntethető meg a közös képviselő vagy az intézőbizottság megbízása sem. Harmati Imre, a Gyulai Társasházkezelők és Társasházak Szolgáltató Egyesületének elnökhelyettese kiemelte, a legnagyobb változást az írásbeli szavazás engedélyezése jelenti.

Közgyűlést kell tartani, ha a a tulajdoni hányad 1/10-vel rendelkező tulajdonostársak a napirend, az ok és a közgyűlési határozatra tett javaslat megjelölésével írásban kérik annak megtartását. Ebben az esetben a döntés csak írásbeli szavazással hozható meg. Elfogadható az e-mail-ben, sms-ben, internetes alkalmazáson keresztül küldött nyilatkozat, valamint írásbeli döntés hozható akkor is, ha azt a Szervezeti és Működési Szabályzat vagy egy régebbi közgyűlési határozat nem tette lehetővé. Ha elektronikus formát választ egy tulajdonos, abban az esetben meg kell felelnie bizonyos formai követelményeknek. Azonosíthatónak kell lennie a nyilatkozattevő személyének, a nyilatkozat tartalmának, megtétele időpontjának és a címzett személyének egyaránt. Fontos azonban megjegyezni, hogy a törvényi rendelkezés szerint nem lehet közös képviselőt felmenteni és újat megválasztani, valamint az előző évi elszámolást elfogadtatni írásbeli szavazással, mivel az kizárólag közgyűlési hatáskörbe tartozik.

A kormány által hozott rendelet 2021. február 8-án veszti hatályát.

Nézze meg ezt is:

Többlettámogatás öt Békés megyei pályázatnak

A Kormány 2064/2020. (XII. 31.) Korm. határozatával döntött a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében …