Az elemzésből a következő főbb megállapítások szűrhetőek le:
Márkaprofil: történelmi hangulatú fürdőváros
Reális a 4 évszakos desztinációvá válás
Hangsúlyok: történelmi helyszínek, gyógy- és élményfürdő
Kiegészítő elemek: gasztronómiai és kulturális rendezvények
Nemzetközi potenciál: Gyulai Várfürdő és AquaPalota
Fő célcsoportunk: 50+ korosztály, közepes és magasabb költési hajlandósággal, egészségturisztikai motivációval, melyet kiegészít a kulturális érdeklődés
Másodlagos célcsoportunk: kisgyermekes családok, főként a nyári időszakban
Részesedésünk a teljes országos vendégforgalmon belül 2,32%
Részesedésünk a külföldi vendégforgalmon belül 0,64%
Részesedésünk a belföldi vendégforgalmon belül 3,88%
A Romániából hazánkba érkező vendégforgalom 13,53%-a térségünkbe érkezik
Gyulán több, mint 18.000 vendégéjszakát töltenek Romániából érkező vendégek
A térségbe érkező vendégek tartózkodási ideje (2,77 éj) meghaladja az országos vidéki átlagot (2,29 éj)
Szálláshelyeink kevésbé jövedelmezőek (átlagosan 5,9 millió Ft árbevétel/szoba/év), mint az országos átlag (6,5 millió Ft árbevétel/szoba/év)
A térség legfőbb erőssége Gyula nyugat-európai színvonalú, „besétálható” fürdővárosi miliője
Gyula egészségturisztikai célpontként magas márkaerősséggel bír
Térségünk jelenleg inkább az olcsó desztinációk közé tartozik
A tanulmány szerint gyengeségünk a szálláshelyek ès vendéglátóhelyek konzerválódó minősége, a szolgáltatók nem mutatnak hajlandóságot változásra
Kínálatunk jelenleg kevéssé alkalmas egy hosszú hétvégét meghaladó tartózkodásra
A turizmust a településirányítás maximálisan támogatja