Különleges tulajdonosi szerkezettel rendelkezik a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft, mint a város turisztikai desztináció menedzsment szervezete.
Az önkormányzat 50 százalékban tulajdonos, a fennmaradó részben pedig egyes gyulai szállodák, valamint a helyi idegenforgalmi egyesület tulajdonolja. A szervezet már 2011 óta működik ebben a formában. Komoróczki Aliz ügyvezető kiemelte, 2020 márciusáig Gyula turizmusának fejlődése töretlen volt, megerősítették a piaci pozíciót a belföldi piacon, emellett 2018 óta hangsúlyosabbá vált a nemzetközi piacra lépés, elsősorban a legfontosabb küldőterületen, a szomszédos Romániában.
Az ügyvezető kiemelte, a tavalyi évet optimistábban kezdték. Úgy gondolták, hogy a válságmenedzsment tevékenységet abba lehet hagyni, és visszaállhatnak a normál működésre. Viszont kitört az orosz-ukrán háború, amely komoly gazdasági-, és energiaválságot eredményezett. Ezáltal 2022-ben is folytatniuk kellett a válság menedzsment tevékenységet. Tavaly a főszezon végén összeült egy szakmai fórum, ahol a város különböző turisztikai képviselői elhatározták, hogy nyitva maradnak az előre látható nehézségek, a válságok és az elszabadult infláció ellenére is. Elhatározták, hogy mindent megtesznek azért, hogy Gyula turisztikai szolgáltatásai a továbbiakban a főszezonon kívüli időszakban is igénybe vehetők legyenek.
Ekkor a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft munkaszervezetének az lett a feladata, hogy eljuttassák ezt az üzenetet a város potenciális vendégköréhez és célcsoportjához. Ennek érdekében egy nagyobb szabású marketing kampányt kellett indítaniuk. Ennek köszönhetően a turisztikai szolgáltatók, szállásadók elégedetten zárták a 2022-es évet.
Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően a gyulai önkormányzat egy rögzített összegű, 40 millió forintos működési támogatást nyújtott a tavalyi évhez hasonlóan idén is. Ezen felül minden adóköteles, a városban eltöltött vendégéjszaka után 150 forint hozzájárulást fizetett, negyedévente utólag, amelyből a társaság a marketingkampányait bonyolítja le. Ezt további 80 forinttal, 230 forintra emelték a legutóbbi képviselő-testületi ülésen. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft úgy döntött, hogy a “Gyula nyitva van” kampányt tovább fejleszti, magasabb szintre emeli, megerősítve a válság ellenére, vagy annak ellensúlyozására a városmarketing-tevékenységet.
A Turisztikai Nkft-ben üzletrész-tulajdonnal rendelkező szállodák (a Hunguest Hotel Erkel, az Aqua Hotel, a Corvin Hotel és a Komló Hotel) minden idegenforgalmi adóköteles vendégéjszaka után megfizetnek 80 Ft-ot saját bevételeik terhére.
A Gyulai Idegenforgalmi Egyesület a 2023. évi éves tagdíjával megegyező összeget, közel 1 millió forintot utal át a társaság részére működési hozzájárulásként. Komoróczki Aliz kiemelte, 2023-ban mintegy 50 millió forinttal lesz több a költségvetésük a tavalyi évhez képest.
Az ügyvezető hangsúlyozta, idén fejleszteni fogják a Tourinform irodában a programkínálatot, emellett értékesítés fókuszú marketing kommunikációra készülnek, valamint a turisztikai szolgáltatók irányába történő kommunikációt is erősítik.