A koronavírus járvány utáni 2020-as lejtmenet és a 2021-es, lassú visszakapaszkodás után 2022-ben ismét sikeresnek mondható évet zárt a gyulai turizmus.
A csütörtök délelőtt megtartott szezonértékelő sajtótájékoztatón Görgényi Ernő polgármester ismertette a városi fenntartásban lévő attrakciók legfontosabb adatait. Tájékoztatójából kiderült, hogy a 2022-ben a fürdőben konszolidálódott a vendégszám, a járvány előtt ugyan volt már bőven 600 ezer felett, de a visszaesést követően a legutóbbi évben már 547 ezren vettek belépőjegyet. Többnyire telt házas produkciókat mutatott be a Gyulai Várszínház, a várban 98, az Almásy-kastélyban 78 ezer látogatót fogadtak.
Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Kft ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy az előző, válságos évek sok akadály állítottak a szektor szereplői elé, de jól vették ezeket, és egy pénzügyileg is sikeres évet zártak.
Az eseményen Görgényi Ernő polgármester jelentette be, hogy új tagokkal bővült a Gyulai Turisztikai Kft tulajdonosainak köre, a sajtótájékoztatónak otthont adó Elizabeth Hotel is csatlakozott a szervezethez.
A szálloda igazgatója, Arató Henrietta úgy fogalmazott, az elmúlt években számos fejlesztést valósítottak meg, és a városi szervezethez való csatlakozás azt is jelzi, elkötelezettek a további előrelépés érdekében.
A városi turisztikai cégben üzletrész-tulajdonnal rendelkező szállodák azt vállalták, hogy minden vendégéjszaka 80 forinttal járulnak hozzá a büdzséhez. A kezdeményezéshez csatlakozott a Hőforrás Hotel, a Wellness Hotel Gyula és az Elizabeth Hotel is. Ez utóbbi két szálloda üzletrésztulajdont is vásárolt a Gyulai Turisztikai Kft-ben. Azóta további partnerként jelentkezett és bejelentette üzletrészvásárlási szándékát a Park Hotel Gyula is.
Az eseményen elhangzott, az új tagok szerepvállalásával erősödik a gyulai idegenforgalmi ágazat szakmai közössége, és még szélesebb bázison születhetnek meg a városi marketing tervet érintő döntések.