Az M44-es gyorsforgalmi út megvalósításával 2×2 sávos gyorsforgalmi úti összeköttetés valósul meg az M5 autópályától, Kecskemét térségétől, Szarvas, Békéscsaba és távlatban az országhatár felé.
Az út teljes megépítésével Békéscsaba is bekötésre kerül a gyorsforgalmi úthálózatba – írta közösségi oldalán Dankó Béla országgyűlési képviselő.
Az M44 gyorsforgalmi építése 2016 óta folyamatosan zajlik. 2019-ben került átadásra a 61,0 km-es Tiszakürt- Kondoros, 2020-ban a Kondoros- Békéscsaba (17,6 km) szakasz. 2021-re az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek-Tiszakürt szakasszal immár 88,6 kilométer készült el a több mint 125 kilométeres gyorsforgalmi útból.
A jelenleg kivitelezés alatt lévő szakasz átadásával az M44 gyorsforgalmi út lesz a sugárirányú gyorsforgalmi utakat (M1, M3, M4, M5, M6, M7) követően hazánk hetedik leghosszabb gyorsforgalmi útja – tájékoztatott az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és az M5 autópálya közötti befejező szakaszának kiépítése két részszakaszra bontva jelenleg is folyamatban van.
1. M44-es gyorsforgalmi út, Lakitelek-Szentkirály közötti szakasz (visszakötéssel Kecskemét irányában)
A szakaszon 4,6 kilométer hosszú 22,50 méter koronaszélességű, 2×2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút valósul meg, mely csatlakozik az építés alatt lévő M44 autóút Lakitelek- Tiszakürt szakaszához.
A forgalom megfelelő levezetése érdekében a projekt részeként megvalósul az M44 visszakötése Kecskemét irányába a következő elemekkel:
4623 j. Szentkirály-Tiszakécske összekötő út felújítása M44 autóút- tervezett Szentkirály elkerülő között, párhuzamos kerékpárút építéssel (4,1 km);
Szentkirály elkerülő szakasz megvalósítása (2,9 km);
4622 j. Kecskemét-Lakitelek összekötő út felújítása Szentkirály elkerülő- 44 sz. főút között, párhuzamos kerékpárút építéssel (8,6 km);
44 sz. főút felújítása 4622 j. út és 445 sz. főút között (3,4 km).
Az M44 főpályán folyamatban van a munkavégzés, a forgalomnak történő átadás tervezetten 2024 első negyedévben történik majd meg.
A kecskeméti visszakötés rész-projektjeinek státusza a következő:
a 44 sz. főút 445 sz. főút és 4622 j. út közötti szakaszának (nem engedélyköteles) felújítása 2022. júliusban megtörtént,
4623 j. Szentkirály-Tiszakécske összekötő út felújítása M44 autóút- tervezett Szentkirály elkerülő között, párhuzamos kerékpárút építéssel (4,1 km): az építés folyamatban van, tervezett befejezése 2023. év vége.
4622 j. Kecskemét-Lakitelek összekötő út felújítása Szentkirály elkerülő- 44 sz. főút között, párhuzamos kerékpárút építéssel (8,6 km): az építés folyamatban van, tervezett befejezése 2023. év vége.
A Szentirály elkerülőn az építés folyamatban van, tervezett forgalomba helyezés 2024. első negyedév.
2. M44 gyorsforgalmi út, M5 autópálya és Szentkirály közötti szakasz
A szakaszon 32,2 kilométer hosszú 22,50 méter koronaszélességű, 2×2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút valósul meg, összesen 14 műtárggyal, mely csatlakozik az építés alatt lévő M44 autóút Szentkirály-Lakitelek szakaszához.
Ez a beruházási rész 135,9 milliárd forintból valósul meg. A kivitelezési munkálatok jelenleg folyamatban vannak. A forgalomnak történő átadás jelenleg 2025. második negyedévére várható.