

A tíz százalékot is meghaladta a versenytársaknál a gyártási volumen csökkenés, vagyis komoly gondokkal nézett szembe az ágazat 2023-ban.
Daka Zsolt, a Gyulahús ügyvezetője 3Téma című műsorunkban azt mondta, számukra a körülményekhez képest jól alakult a tavalyi év, Gyulán nemhogy csökkent volna az előállított termékek mennyisége, hanem éppen ellenkezőleg, sikerült hat százalékkal nagyobb mennyiséget értékesíteni, mint 2022-ben. A 18 százalékos árbevétel bővülést leginkább a hazai piacon elért sikerek tették lehetővé.
A fő gondot általában az alapanyagárak, elsősorban a hús alapanyagárak emelkedése jelentette, éves szinten ez 1,4 milliárd forintos terhet rótt a cégre, árat nem tudtak emelni, ennek ellenére nem lettek veszteségesek, köszönhetően többek között az elmúlt években végrehajtott energetikai korszerűsítésnek
A Gyulahúsnál minden évben zajlottak olyan fejlesztések, mely a technológia, vagy éppen az energetikai rendszer korszerűsítését szolgálták. Ezek nagyban hozzájárulnak a cég versenyképességének fenntartásához.
Az idei évben várhatóan tovább mérséklődnek az energiaköltségek, viszont folytatódik a hús alapanyag árak növekedése, nem függetlenül attól, hogy az Európai Unióban a sertés vágás tavaly 7 százalékkal szűkült. A Gyulahúsnál mindezeken túl erősödő piaci versennyel számolnak.