Ebben a tanévben az egyházmegye fenntartásában működő négy általános iskola tudott bekapcsolódni a Nemzeti Örökség Intézete (NÖRI) Nemzeti Emlékezetpedagógiai Programjába.
Makói, hódmezővásárhelyi, békésszentandrási és gádorosi gyerekek látogathatták meg hazánk kiemelt történelmi nevezetességeit.
– Senki nem járt még az Országházban, de iskolánk gyerekei körül a Makó táblán is kevesen jutnak túl – mutat rá budapesti útjuk jelentőségére lelkesedéssel a hangjában Túri Józsefné, a Makói Katolikus Általános Iskola tanára, az emlékezetpedagógiai program szervezője. Az iskola három osztályából 33 gyerek látogatott el Budapestre. A programot az Országház múzeumpedagógiai „királycsinálók” foglalkozásán kezdték. A koronázás szertartását jelenítették meg korhű jelmezekben, koronázási jelvényekkel.
– Kezdetben félszegen, majd egyre felszabadultabban élték meg a szerepüket. Fejükön volt a korona, kezükben a jogar, szavalták az esküt, ünnepet ültek a terített asztalnál – meséli a tanárnő. Így felkészülve léptek az Országházba, néztek rá a koronára. – Lenyűgözte őket már maga az épület. Nyitottak és érdeklődőek voltak, a vezető minden kérdésére válaszolni tudtak. Szórakozató formában tanultak, és reméljük, motivációt kaptak a folytatáshoz.
A makói iskolában tanuló 110–120 gyerek többsége hátrányos helyzetű családból származik. A tanárok legfontosabb feladata a felzárkóztatás, a családok támogatása ingyenes oktatási lehetőségekkel, kirándulásokkal, táborokkal. Erőfeszítéseiknek köszönhetően az iskolában nincs lemorzsolódás, a végzést követően a többség szakmát tanul.
A hódmezővásárhelyi Szent József Kertvárosi Katolikus Általános Iskola 5. évfolyama – 54 diák – kapcsolódott a programba gyulai úti céllal. A felkészülésben a gyulai vár történetével ismerkedtek, a várlátogatáson múzeumpedagógiai foglakozáson vettek részt, idegenvezetéssel fedezték fel a várat, megnézték az Almásy-kastélyt, végül kisfilmet készítettek. Kirándulásuk a Százéves Cukrászdában közös fagyizással ért véget.
– A csapatmunkában való tevékenykedés tetszett a gyerekeknek a legjobban. A tudáspróba, a nyomkeresés és a kisfilm készítése valóban összekovácsolta őket. A kézműves foglakozáson készült kis kódexeket hazavihették a gyerekek – értékelte a napot Borsiné