

Gazdasági évnyitóját tartotta kedden a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara az Almásy-kastély Stefánia-szárnyában.
A “Fenntartható fejlesztés – Békés vármegye gazdasági felzárkóztatásának lehetőségei a magyar és román gazdasági együttműködés jegyében” című gazdaságpolitikai fórumon Orosz Tivadar, a kamara vármegyei elnöke kiemelte, a hazai és a romániai fejlesztések lényegesek Békés vármegye szempontjából.
Cseke Attila, Románia fejlesztési, közigazgatási és közmunkálatokért felelős minisztere kiemelte, ma Románia egyik legnagyobb kihívása a földrengésbiztonsági program. Bukarest a világon az első 10 földrengés veszélynek kitett főváros közé tartozik. Cseke Attila hangsúlyozta, a határ menti programok a legsikeresebbek, további együttműködés várható az egészségügy és a turisztika területén.
A gazdasági évnyitón részt vett Lázár János is. Az építési és közlekedési miniszter kiemelte, az M44-est kivezetik Békéscsabától észak-keleti irányba, Sarkad és Sarkadkeresztúr között hozzák ki az országhatárra. A román kormánnyal a megállapodás, a határkijelölés megtörtént.
Lázár János hangsúlyozta, ez a térség, az Alföld Trianon után 100 évvel újra egyesül. Senki sem tudja egyenlőre, hogy ennek milyen gazdasági következményei lehetnek. A magyar és a román kormány infrastrukturális beruházásokat csoportosít ide annak érdekében, hogy ez versenyképes régió legyen. Ez év végére 2000 kilométer autópálya lesz Magyarországon.
A cél az, hogy 2035-re 4000 kilométer autópálya legyen hazánkban. Ez azt jelenti, hogy akkor 30 percen belül mindenki, 20 percen belül pedig 8,7 millió ember érheti el az autópályát.