Nemcsak az ellátás és a tanulás színtere a Grosics Akadémia szegedi és gyulai kollégiuma, hanem elsősorban az emberré válásé.
Karsai Károly igazgató azt mondta, sokan gondolhatnák azt, hogy itt is mindent a labdarúgásnak rendelnek alá, ez azonban nem így van. Kiss-Rigó László püspök kérésének megfelelően az első, vagyis legfontosabb szempont az emberré válás, a második a tanulás és csak harmadik a futball.
– Fontos, hogy a fiatalok motivációjában megjelenjen az alázat, az engedelmesség, és hogy kialakuljon egy olyan belső iránytű, mely révén a fiatal tudja, hogy merre tart, mi a célja, és becsülje meg a saját erőfeszítéseit – hangsúlyozta az igazgató. Karsai Károly kiemelte, mindenkinek törekednie kell arra, hogy leépítse a frusztrációit, megszabaduljon azoktól a korlátoktól, melyek hátráltatják. – Én fiatalon atletizáltam, és a többiek csúfoltak, hogy milyen vékony vagyok. Az edzőm egyszer azt mondta mindenki előtt, hogy te cinege vagy, tudsz repülni. Innen minden megváltozott. Volt olyan diákunk, aki ügyes futballista volt, de mentálisan problémák voltak vele, viselkedésével a többieket is zavarta. Elkezdtük tanítani, hogy miért fontos az alázat. Egy idő után mégis eltanácsolták a csapattól, de rá is igaz volt a mondás, hogy visszajött az ablakon, mert közben megértette, mi volt a gond, és képes volt változtatni. Utána Gyuláról Szegedre került, és imádkozó emberré vált – mondta Karsai Károly.
A korszerű nevelési módszerek mellett a modern technika vívmányai sem állnak távol a kollégiumi közösségtől. Karsai Károly elmondta, igyekeznek e tekintetben is élen járni, a tudást az ember méltóságának szolgálatába állítani. A mesterséges intelligencia már nem a jövőt, hanem a jelent jelképezi, így használják is, persze mindez a hit fényében történik. Az MI segít a fiataloknak önállóan feldolgozni a tananyagot, de a nevelők számára is van hasznos hozadéka.
A kollégiumi nevelőnek Karsai Károly felfogása szerint nem jóbaráttá, hanem hittel és tudással bíró jóakaróvá kell válni a diákok szemszögéből nézve. Mindennek a motiváció szempontjából is van jelentősége.
– El kell vezetnünk a fiatalokat oda, hogy száz százalékig biztosak legyenek abban, amit csinálnak. Azt szeretnénk elérni, hogy legyenek tudatosak, és minél jobban használják ki a tehetségüket. Nem focistákat, hanem labdarúgókat akarunk képezni – fogalmazott az igazgató).