2024. május 5., vasárnap
FONTOS

Új kiadvánnyal tájékoztatják a közműcsatlakozásról a fogyasztókat

Panasz van? Segítünk! Ezzel a címmel jelentette meg új kiadványát a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Békés Megyei Kormányhivatal.

A villamosenergia, földgáz, vagy víziközmű-szolgáltatás igénybevétele esetén első sorban szerződni kell a közműszolgáltatókkal – hangzott el a szerdai, békéscsabai sajtótájékoztatón. Ingatlanvásárlás esetén nem biztos, hogy mindenki tisztában van hol kezdje el az ügyintézést, a kiadvány egyik célja pedig pontosan ez, hogy segítse az eligazodást.

Emellett általános kérdésere is választ ad, olyan esetekre is, melyek a mindennapok során fordulnak elő egy háztartásban, és bejelentést vagy panasztételt igényelnek. A közműszolgáltatók vonatkozásában éves szinten 40-60 panasz vagy bejelentés érkezik a fogyasztóvédelmi osztályra.

A közműszolgáltatónak kötelessége 15 napon belül részletes választ adni a panaszt tevőnek. Amennyiben a bejelentés után nem születik döntés vagy valamilyen oknál fogva nem teljesítik a panaszt tevő kérését, akkor kell a Békés Megyei Kormányhivatal Békéscsabai Járási Hivatalhoz fordulni. A szakértők szerint ez a kiadvány fontos segítség lehet a felhasználók számára, és az érintettek időt spórolnak majd az ügyintézésben, ha tisztában lesznek vele, kit és hol kell felkeresni problémájukkal kapcsolatban.

Amennyiben valaki ingatlanvásárlás előtt áll, fontos odafigyelni arra, hogy a csatlakozások kiépítését mindig regisztrált szakemberrel végeztesse. A fogyasztóvédelmi kiadványsorozatot legkönnyebben az interneten lehet elérni, a www.mekh.hu weboldalon.

Nézze meg ezt is:

Újra kiadták “A gyulai Józsefváros története” című kötetet

    Két témában tartott sajtótájékoztatót Gyulai Évszázadok Alapítvány és a Gyulai Városbarátok Köre. Durkó …