Elkészült Gyula következő 5 évre szóló desztinációfejlesztési stratégiája, melyet eddig két szakmai fórumon vitattak meg a helyi turisztikai szektor képviselői.
Ez a tanulmány a napokban már a gyulaiak számára is elérhető. A stratégia részletesen tartalmazza az eredményeket, valamint azokat a megvalósult terveket, melyek eredményeként Gyula állandó helyet nyert a TOP10 vidéki desztináció körében. Kitűnik, hogy az ide érkező vendégek másképp látnak bennünket, mint ahogy a gyulaiak látják magukat. A turisták elégedettségi indexe alapján továbbra is a helyiek vendégszeretete és kedvessége vezeti a sort. A Gyulán megfordult látogatók számára a legkellemesebb élményt a fő vonzerők mellett a szolgáltatókkal kapcsolatos emlékeik, illetve azok az érzelmek jelentik, amelyek a város nevének hallatán merülnek fel bennük.
A desztinációs szintű fejlesztési stratégia sikeres megvalósításának feltétele a konszenzuson alapuló együttműködés, amely feltételezi a szereplők egyre erősödő hálózatát. Ez a város esetében több szinten is elérhető. Komoróczki Aliz kiemelte, 2021-ben tovább léptek a hálózatfejlesztésben, hiszen a Gyulai Turisztikai Kft, valamint a Békéscsabai Turisztikai Egyesület megalapította szövetségét Gyula-Békéscsaba Térségi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség néven.
Az adottságoknak köszönhetően és a kutatások eredményei alapján elkészült a város turisztikai jövőképe. Ebben azokat a kulcsszavakat emelik ki, melyekhez a helyi turisztikai szereplők is igazodni tudnak és a sajátjuknak érzik.
Komoróczki Aliz elmondta, három fő stratégiai célkitűzést határoztak meg a jövőre nézve. A termékinnovációt újraértelmezett tartalmakkal, a rendszerinnovációt a hálózatosodás erősítése révén, valamint a minőségközpontú erőforrás menedzsmentet. Ezek a célkitűzések tematikus célokra lettek lebontva. Konkrét projekt ötleteket, fejlesztési terveket rendeltek mellé.