2024. május 30., csütörtök
FONTOS

Történelmi csúcson a gyulai vendégéjszakák száma

2023-ban a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft célja volt, hogy előrelendüljön Gyula turizmusa.

Az előremenekülés jegyében új finanszírozási koncepciót alakítottak ki. Így tavaly nagyobb költségvetésből működtek, ebből finanszírozták a város turisztikai marketing tevékenységét. Komoróczki Aliz ügyvezető kiemelte, sikeresnek ítéli 2023-at, hiszen a 2022. évi vendégforgalmat meghaladta a tavalyi év. Az előzetes adatok alapján közel 600 ezer vendégéjszakát töltöttek a turisták Gyula összes szálláshelyén, mindez pedig azt jelenti, hogy történelmi csúcsot döntött az ágazat.

A marketing munkát illetően a belföld került fókuszba. Az egyik legnagyobb szállásközvetítő portállal kötöttek egy stratégiai együttműködést, így az értékesítést célzó marketing tevékenységre került a fő hangsúly. Továbbra is az online felületek, a közösségi média csatornák élveztek elsőbbséget.

Komoróczki Aliz kiemelte, 2024-re azt a célt tűzték ki, hogy a belföldi piaci pozíciót tartva, folytatják a 2018-19-ben elkezdett, de a koronavírus járvány ideje alatt megszakadt nemzetközi piacra lépést.

A célcsoportokat illetően a gyulai programkínálathoz életstílus és életciklus alapján csoportosítják a leendő vendégeket. Továbbra is az online felületek, valamint a közösségi média csatornák teszik ki a marketingeszközök legnagyobb részét, de megjelenik a televízió, a rádió és a nyomtatott sajtó is. Idén pedig tovább bővítették ezt a kört kiállításokkal és study tourokkal. Komoróczki Aliz kiemelte, a marketing kampányok az egész évet lefedik. 2024 elején az előfoglalási akciókat népszerűsítik. Ezt követően tavasztól pedig Gyula állandó programkínálata mellett a tavasztól nyárig tartó nagy rendezvények propagálására helyezik a hangsúlyt.

Júliustól kezdik el az őszi időszakra irányuló kampányokat. A gyógyhelyi minősítésre alapozott programokat az idősebbek körében népszerűsítik. Az őszi szünet esetében pedig a családos vendégkört szólítják meg. Ősztől a téli programkínálat kap hangsúlyt belföld mellett Romániában is. Az utóbbi országban online felületeken egész évben folynak a brandépítő kampányok. Megjelennek a kolozsvári magyar napokon, illetve a bukaresti utazás kiállításon is. Az értékesítést célzó marketing kampányok pedig elsősorban a hosszú hétvégekre, iskolai szünetekre, ünnepnapokra irányulnak Romániában.

 

Nézze meg ezt is:

Hosszú vagy rövid a nyári szünet?

  Hamarosan beköszönt a nyár, ezzel együtt a vakáció is. A 3 Témában arról kérdeztük …