2021. július 24., szombat
FONTOS

Fiatalon kell megtanulni közlekedni

A megbeszélésen számokkal is alátámasztották ezt, ugyanis 2011-ben a megyében 550 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, ezek közül 137 esetben a kerékpárosok idézték elő a szerencsétlenségeket és ez így 24,9%, ami rendkívül magas számnak mondható.

{vsig}galeria/kozlekedes1{/vsig}

A 2008-ban bevezetett Objektív Felelősség Elv miatt ugyan országos szinten is felére csökkent a közúti halálos balesetek száma, de ezzel a közúti ellenőrzések sűrűsödtek. Ugyan a rendőrség sok kritikát kap ez ügyben, de mint mondták, csak ez a járható út, hiszen még mindig a biztonsági öv-mobiltelefon-gyermekülés hármasból születik sok bírság.

Palágyi István, az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság főtanácsosa elmondta, hogy a legjobb befektetés még mindig a gyermekek közlekedési ismereteinek minél hamarabbi fejlesztése, hiszen 1990-ben 107, míg 2011-ben 13 gyermek halt meg közúti balesetben és ez is a megelőzést támasztja alá. És az örök témáról is szó volt és ez nem más, mint az elektromos kerékpárok. Jó hír, hogy 2011-ben Békés megyében ittasan balesetet szenvedett elektromos kerékpárosok száma mindössze 2 volt. Figyelmet érdemel azonban az életkoruk. Az összesen 25 balesetet szenvedett elektromos kerékpáros közül 19-en 55 év felettiek voltak.

Részletek a videóban.

Nézze meg ezt is:

Diabétesszel élő gyerekek táboroztak Gyulán

  A megye több településéről érkező gyerkekek vettek részt a Diabétesz Erzsébet-táborban Gyulán. A cukorbetegséggel …