A megye egész területéről érkező 24 tanulónak olyan feladatokat kellett megoldania, melyek a már megtanultak gyakorlati, mindennapi életben jelen lévő példákat tartalmazták. Így leginkább azok tudtak érvényesülni, akik valóban értik, vagy emelt óraszámban tanulnak biológiát.
Kovács Ilona megbízott igazgató hozzátette, a gimnázium készen áll arra, hogy hagyományt teremtsen e verseny megrendezésével.
Szabad János genetikus, professzor kifejtette, korábban Czeizel Endrével elhivatottan tevékenykedtek annak elérése érdekében, hogy megszerettessék a genetikát a fiatalokkal, illetve kiemeljék közülük a tehetségeket, később segítve fejlődésüket. Így merült fel bennük a kérdés, hogy hogyan, milyen módszerekkel lehetne e célokat megvalósítani. Ehhez kapcsolódik a verseny mottója is, melyet korábban a névadó fogalmazott meg, miszerint „a tehetség kibontakoztatásában a legfontosabb szereplő a pedagógus”.
Szabad János hozzátette, az általa összeállított feladatsor amellett, hogy nem a tankönyvben tanultakra kérdez rá, számtalan fortélyt tartalmaz, amire ha rájönnek a versenyzők, könnyedén eljutnak a helyes megoldásig. E fortély leleplezése pedig egyaránt örömérzéssel tölti el a diákokat és a feladatkészítőt is.
Szabó Mártonnal, aki Szeghalomról érkezett, éppen tanára szerettette meg a genetikát, ezért gondolta úgy, hogy részt vesz a szombati megmérettetésen.
Elek Sándor elárulta, biomérnöknek vagy molekuláris biológia mérnöknek szeretne tanulni, ezért érezte fontosnak, hogy jelentkezzen a versenyre.
A feladatok megoldását követően a diákoknak és kísérő tanáraiknak lehetőségük volt olyan előadásokon is részt venni, mely a biológia etikai kérdéseit vitatta, vagy Czeizel Endre munkásságára emlékezett.