Szerdán hatodik alkalommal rendezték meg Gyulán a Parasport Napját, ráirányítva ezzel a figyelmet a fogyatékkal élőkre és társadalmi szerepükre.
A 3 Témában Poptyilikán Anikó főigazgatóval az integráció jelentőségéről, Hipszki Erzsébet pedagógussal az új sportágak bevezetéséről és Prohászkáné Nemes Szilviával sportmenedzserrel a gyulai parasport nap szakmai részleteiről beszélgettünk.
Hazánkban 1929-től származtatható a mozgáskorlátozottak sportja, 2017 óta pedig február 22-e hivatalosan is a Magyar Parasport Napja. A gyulai Pánczél Imre Intézmény hat évvel ezelőtt csatlakozott először az ünnepi eseményhez, azóta minden évben megrendezik a társadalmi elfogadást segítő rendezvényt. Poptyilikán Anikó főigazgató kiemelte, a legfőbb céljuk, hogy az intézményükbe járó gyerekek megtapasztalhassák a sport nyújtotta felszabadító örömöt és azt, hogy nincs lehetetlen. Az idei rendezvény tematikája eltér az eddigiektől.
A tanulási nehézségekkel küzdő tanulókkal foglalkozik elsősorban Hipszki Erzsébet testnevelő, aki az intézményen belül a parasport nap szakmai koordinálója. Annyiban más ezekkel a gyerekekkel foglalkozni, hogy lassabban, többször ismételve kell egy-egy adott feladatot elmagyarázni, fogalmazott a pedagógus. Hipszki Erzsébet kiemelte, minden évben új programelemekkel igyekszik színesíti a rendezvényt, ezeket az iskolában már napokkal előtte gyakorolják a diákokkal.
A parasport napja a kezdetektől fesztivál jelleget ölt, elsősorban az érdeklődés fokozása miatt, fogalmazott Prohászkáné Nemes Szilvia. A sportmenedzser elmondta, a különböző állomások is erre épülnek, ügyelve arra, hogy minden mozgásformát kipróbálhassanak a gyerekek.
A fogyatékkal élők elfogadását segítő, gyulai parasport nap arra is alkalmat teremt, hogy a sérültek és épek világa közötti láthatatlan határvonalak elmosódjanak.