Aki ezt a díjat elnyeri, több komoly feltételnek kell megfelelnie – derült ki a Magyar Brands-et képviselő Inzám Andrea szavaiból, aki külön kiemelte, hogy a gyulai vállalkozások évek óta eredményesen szerepelnek.
Az érintettek közül elsőként a húsiparban érdekelt Deka Union Kft. vehette át az elismerést. A Dürer Nyomdát képviselő Fekete Viktor arról beszélt, hogy az idén 83 éves cég letisztult portfólióval rendelkezik, a nagyüzemi könyvgyártásban pedig itthon és külföldön is sikeres. A hulladékhasznosítással foglalkozó Cleen-Way számára a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés jelenti a fő célt, ezt viszont gazdaságilag is példátlan sikerrel próbálják meg elérni. A Gyulai Pálinka Manufaktúra a hagyomány megőrzése mellett a folyamatos innovációnak köszönheti az elismerést.
Az elismerést kiérdemlő gyulai cégek között kettő is döntően önkormányzati tulajdonban van. A Gyulai Várfürdő ügyvezetője, Kun Miklós szerint a díjat elnyerők szolgáltatási színvonalban és pénzügyi teljesítményben is mértékadónak nevezhetők. A Gyulahús ügyvezetője, Daka Zsolt emlékeztetett: a céget egy nap híján öt éve alapította a városi önkormányzat, a gyulai húsipar pedig immár 150 éves múltra tekint vissza.
Az esemény házigazdája, Görgényi Ernő polgármester azt mondta, jól indul az év, hiszen rögtön hat fürdővárosi cég is komoly marketingértékkel bíró elismerést kapott.
A Magyar Brands program immár nyolcadik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Ez az elismerés sokak szerint a vásárlói döntéseknél is fontos befolyásolási tényezőként értékelhető.